Регіональний інформаційний центр "Карпати"
enruuk

Маршрут: с. Княгиня – хребет Стінка
Початок маршруту: с. Княгиня, Великоберезнянський район
Особливості маршруту: маршрут проходить по лісистим гірським схилах
Протяжність маршруту: 12,7 км
Тривалість маршруту: 5 годин (одноденний)
Висота вершини хребта: 820 метрів над рівнем моря
Максимальний вертикальний підйом від початкової точки: 360 метрів
Сумарний вертикальний підйом: 360 метрів
Рекомендований період року: весна – осінь
Додаткова інформація: маршрут проходить поряд з кордоном Словаччини

Цей маршрут веде до хребта Стінка і в місце, де в 1866 році було зафіксовано падіння одного з найбільших метеоритів в Європі. Рельєф місцевості, яким належить пройти, не має складних ділянок та проходить живописними лісами та лугами.
Дістатися до села Княгиня можна по автодорозі, що йде від с. Сіль, Великоберезнянского району (відстань 3 км). Село Сіль знаходиться на автодорозі Т-14 03 Ужгород – Ужокский перевал. На 11-му кілометрі від п.м.т. Великий Березный, на в’їзді в с.Сіль треба повернути на північний Захід у напрямі покажчика “Княгиня”. Від залізничної станції “Сіль” до початкового пункту 4.7 кілометра.

Княгиня-хребет Стинка

Наш маршрут починається від невеликого продуктового магазину, що на західному краю с.Княгиня. Відразу ж від магазину невелика вуличка, що перетворюється на ґрунтову дорогу, йде вгору строго на Північ. Підіймаємося до межі лісу, повертаємо управо і йдемо по дорозі спочатку у бік Сходу, потім Північ. Звідси чудово видно хребет Явірник, по курсу 159°. Через півтора кілометри виходимо на пограничну заставу “Княгиня”.
Тут можна отримати пропуск на підставі дозволу, оформленого в Чопському погранотряде і спокійно продовжити подорож. Від застави продовжуємо рухатися у напрямі урочища “Чорні млаки”. По дорозі на деревах попадаються маркувальні знаки, виконані у вигляді двох білих і одній синій смужок. Несподівано стежина виводить нас на живописну полянку, покриту високорослою травою зарослу кущами і молодими деревами. У урочищі росте материнка звичайна, просинець одноквітковий, нечуйвітер та ін.
Колись сюди приземлився величезний “космічний мандрівник” – метеорит. Уламки метеорита знаходили по усій окрузі с.Княгиня. Найбільша частина (близько 286 кг) метеорита була знайдена на цьому місці – в урочищі “Чорні млаки”.Вид со склонов хребта Всього ж була знайдена близько сотні уламків загальною вагою більше за півтонни. Деякі частини метеорита зберігаються в музеях Європи.
Звідси стежка йде в ліс, перетинає поляну, знову занурюється в ліс і знову приводить на голі схили хребта Стінка, з яких відкриваються чудові види гірських каскадів. Далі направляємося у бік південного Заходу, перетинаємо урочище Панський Ліс, підіймаємося по просіці на невелику вершину і повертаємо управо, на Південь, у напрямі лісу. У лісі, у маркірованого дерева, стежка спускається у бік південного Заходу, потім перетинає велику поляну, знову заходить в ліс і сходить до шумного струмка.
Далі рухаючись уздовж струмка, виходимо на лісову дорогу, яка приведе нас в с.Домашин. Відразу ж, на самій околиці села стаємо на вузьку дорогу, що підіймається вгору по схилу повз господарські городи (північно-західний напрям). Через 400 метрів виходимо на вододільний хребет, по верху якого проходить лісовозна дорога, згортаємо направо в напрямі на Північ, потім на захід і спускаємося в село Княгиня. Вулицями гірського села повертаємося до місця початку подорожі.

Коментувати

Використання матеріалів сайта можливе лише при наявності активного посилання на  http://carpaty.net