Регіональний інформаційний центр "Карпати"
enruuk

Маршрут: смт Усть Чорна – Хребет Красна – смт Колочава
Початок маршруту: смт Усть Чорна, Тячівський район
Особливості маршруту: маршрут проходить горським хребтом
Протяжність маршруту: 30.2 км
Тривалість маршруту: 14 годин (дводенний)
Висота вершини г.Сігланський : 1563 метрів над рівнем моря
Максимальне вертикальний підйом від початкової точки: 1028 метрів
Сумарний вертикальний підйом: 1485 метрів
Рекомендований період року: весна – осінь
Додаткова інформація: можливе місце ночівлі біля г. Гропа

Хребет Красна знаходиться на північному сході Закарпатської області, і є якби межею між двома заповідниками. З північного боку хребта лежить Національний парк Синевир, з південного – Угольсько-Широколужанський масив Карпатського заповідника.

Усть Черная - Колочава

Споглядання величезних лісових просторів, насолода тишею високогір’я, відчуття фізичних навантажень – це те, що обіцяє вам цей маршрут.
Початок маршруту – селище Усть-Чорна, знаходиться на дорозі місцевого значення Т07-28, на відстані 47 кілометрів від селища Тересва і 56 км від міста Тячів. Скористайтеся державною дорогою Р03 Мукачево – Івано-Франківськ.

З основної дороги в смт Тересва зверніть згідно покажчика “Усть Чорна” в північному напрямі. Між м. Тячів та смт Усть Чорна встановлено регулярне автобусне сполучення, яке спрощує спосіб досягнення до початку маршруту. Місто Тячів має залізничне сполучення з містами Ужгород, Мукачево, Львів.
Кінцевий пункт маршруту – це селище Колочава. Від нього до найближчого районного центру смт Міжгір’я всього 27 км. (автодорога Т07-20). Від смт Міжгір’я до магістральної автодороги М06 чи Е50 58 кілометрів. В цьому ж напрямі лежить інший районний центр – смт Воловець (75 км), що має інтенсивне залізничне пасажирське сполучення (Ужгород-Львів, Ужгород-Київ та ін.). Відстань між с. Колочава і виходом на автодорогу Р03 (смт Буштино) складає 50 км.
Селище Колочава має регулярне автобусне сполучення з міст Хуст, Тячів, смт Міжгір’я і Воловець. Маршрут смт Усть-Чорна – смт Колочава є частиною чотириденного маршруту “Ясіня – Колочава” і складає 30.2 км. В центрі смт Усть-Чорна треба звернути на вулицю, що йде на південний захід, повз кладовище. Внизу п.Колочава. Вид с вершины г.ТопасВід повороту підіймаємося вгору лісом і через 3.5 км виходимо з лісосмуги на полонину (1,130 м.н.р.м).
Далі, хребтом Красна рухаємося в північно-західному напрямі, увесь час набираючи висоту. Через дві години 30 хвилин, пройшовши 5 км., досягаємо вершини г.Климова (1,492 м.н.р.м.). Потім повертаємо на південний захід, проходимо 1 км і змінюємо напрям руху на північно-західний. Сходимо вниз дуже крутим кам’янистим схилом, досягаємо сідловини (1,250 м.н.р.м), після чого підіймаємося вгору. Через 800 метрів стежка повертає строго на захід і тягнеться ще 1 км до розвилки.
На розвилці йдемо правим траверсом в обхід гори Гропа, уздовж західного схилу. На обхідному траверсі знаходиться джерело. До цього контрольного пункту буде вже пройдено майже 13 км. Час шукати місце для ночівлі. Тут можна спуститися до лісу, де й провести ніч.
Продовжуємо рух від відміченого місця – передбачуваної ночівлі. Попереду, в північному напрямі, уздовж хребта Красна знаходиться гора Сигланський. Цю вершину теж обходимо траверсом на висоті біля 1,515 м.н.р.м. Далі виходимо на дорогу, яка прокладена вершиною хребта, і йдемо в північно-західному напрямі, у бік висотної металевої конструкції, колишньої радіощогли. Часть маршрута на хребте Красна. Пройшовши більш як 4 кілометрів підходимо до розвилки доріг, одна з яких веде до г. Топас, на якій височіє радіощогла, а інша спускається хребтом Квасний (північний схід) до села Колочава. З цього місця видно і саме селище Колочава (курсом на північ). Гора Топас (1,543 м.н.р.м.), де встановлена вишка, знаходиться на відстані близько 1 км від цього перехрестя. Частина зрізаної вершини, є зручним оглядовим майданчиком і дає прекрасну можливість для орієнтування.
Через вершину, в західному напрямі лежить маршрут до Вільшанського (Теребле-Рікського) водосховища, яке живить Теребле-Рікськую гідроелектростанцію. Проте, наш маршрут проходить в бік хребта Квасний. Наступні 4.5 км належить пройти крутим відкритим схилом до вершини Квасний Верх, опустившись на відмітку 964 м.н.р.м. Далі звивиста дорога повертає на північний схід, проходить через ліс, перетинає струмок і впирається в околицю селища. З околиць до центру селища трохи більше 2 км.
Якщо, з яких-небудь причин, ви спізнитеся на останній рейсовий автобус, то в межах смт Колочава знайдеться досить місця для розміщення наметів та безпечної ночівлі. Місцева дітвора оточить вас своєю цікавістю та запропонує доброзичливу допомогу в зборі хмизу для вогнища, придбанні молока або сиру з найближчих будинків.

Коментувати

Використання матеріалів сайта можливе лише при наявності активного посилання на  http://carpaty.net