Регіональний інформаційний центр "Карпати"
enruuk

Маршрут: с.Осій – скеля Смерековий Камінь – с.Осій
Початок маршруту: Туристичний табір, с.Осій, Іршавський район
Особливості маршруту: маршрут проходить лісовими схилами
Протяжність маршруту: 14 км
Тривалість маршруту: 6 годин (одноденний)
Висота вершини Смерековий Камінь : 683 метрів над рівнем моря
Максимальний вертикальний підйом від початкової точки: 355 метрів
Сумарний вертикальний підйом: 529 метрів
Рекомендований період року: весна – осінь

Маршрут починається з табору “Смерековий Камінь”, розташованого на відстані 4 кілометрів від села Осій, Іршавського району. Доїхати до с.Осій можна автомобілем, або рейсовим автобусом з смт.Іршава.

Осий - Смерековый камень

Доїхати до Іршави, районного центру, можна, скориставшись автодорогами Чоп – Київ (М06, Е573, Е50) у напрямі міст Львів, Київ ( північно-східний напрям). Село Осій розташовано на південь від смт.Іршава, у напрямі села Ільниця. На самому початку с.Осій треба повернути вліво на північ ( 50 м перед автобусною зупинкою). Далі, 4 км кам’янистою дорогою належить проїхати околиці села, лісисті місця уздовж річки Синянка до дерев’яного моста.
За мостом, на правому березі річечки розташований туристичний табір “Смерековий Камінь”. В околицях табору легко знайти зручне місце для розбиття наметів, паркування автомобіля.

Карта Осий - Смерековый камень

Похід починається ґрунтовою дорогою, яка йде на захід від табору уздовж лісистого схилу (курс 238°). Пройшовши трохи більше двох кілометрів до розвилки доріг (не доходячи до високовольтної лінії електропередач) повертаємо праворуч на стежину, точно на північ (21°), яка сходить вниз до струмка. Після подолання струмка виходимо на дорогу, що проходить із заходу на схід.На скалах можно найти множество «фигур животных» Повертаємо ліворуч, проходимо 50 метрів дорогою та згортаємо направо на стежину, що йде вгору вгору (352°). Звідси починається затяжний підйом протяжністю близько 2.5 км. Спочатку стежка петляє через високі папоротеві зарості, потім перетинає березовий гай і приводить до молодого букового лісу. У лісі треба рухатися в північно-західному напрямі (курс 301°), через 500 м уздовж невеликого хребта, всіяного каменями.
Далі рухаючись лісовою дорогою (на північ) перетинаємо березовий гай і виходимо на велику поляну. Ліворуч в кутку знаходиться Розколотий Камінь – перші кам’яні утвори. Пройшовши метрів двісті уздовж межі лісу та поляни, повертаємо вліво на захід (260°) і спускаємося стрімкими кам’янистими схилами до виходу на лісову дорогу. На дорозі повертаємо вправо, проходимо метрів 150 в північному напрямі та виходимо до урочища Смерековий Камінь. Тут, уздовж струмка тягнеться гряда висотних кам’яних фігур, утворена мільйони років тому в результаті вулканічної активності Землі. З висоти деяких кам’яних вершин відкривається чудовий вид на на долину річки Боржави.
Скельні виступи “Смерекового Каменю” часто нагадують деякі фігури тварин. Зручніше влаштуйтеся де небудь на краю скелі, щоб був хороший огляд виступів та скосів, і потренуйте свою уяву.
Зворотну дорогу в табір можна трохи змінити, повернувши на великій поляні біля “розколотого каменю” на захід. Метрів через двісті після колишньої стежки проходить лісова дорога, що сходить вниз за курсом близько 120°. Пройшовши майже паралельним курсом біля однієї години ви вийдете на колишню дорогу, від якою рукою подати до табору.

Коментувати

Використання матеріалів сайта можливе лише при наявності активного посилання на  http://carpaty.net